برای مبارزه با افسردگی، ماهی بخورید!

حقایق و اطلاعات پزشکی نشان می‎دهد افرادی که غذاهای دریایی مثل ماهی بیشتر مصرف می‌کنند ۱۷ درصد کمتر نسب به افرادی که ماهی مصرف نمی‌کنند به بیماری افسردگی دچار می‌شوند. اما چرا ماهی می‌تواند چنین اثری روی  این بیماری داشته باشد؟

برای مبارزه با افسردگی، ماهی بخورید! افسردگی برای مبارزه با افسردگی، ماهی بخورید!

ماهی سرشار از مواد مغذی مختلفی مثل اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین با کیفیت بالا، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که با کاهش خطر ابتلا به افسردگی ارتباط دارد. محققان احتمال می‌دهند که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی می‌تواند ساختار غشای مغز را تغییر دهد یا اینکه این اسیدها می‌توانند نحوه کار انتقال دهنده‌های عصبی مغز را تغییر دهند. انتقال دهنده‌های عصبی یا پیک‌های عصبی مواد شیمیایی هستند که در مغز پیام‌ها را از یک سلول عصبی (نرون) به سلول عصبی دیگر می‌رسانند. به نظر می‌رسد بعضی از این انتقال دهنده‌های عصبی مثل دوپامین و سروتونین در این بیماری نقش دارند.

اخبار پزشکی نشان می‌دهد بیش از ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که اختلال خلق و خو شایع‌ترین عامل ناتوانی در جهان است. محققان همچنین به تفاوت آماری بین زنان و مردان در این مورد پی بردند. خوردن ماهی می‌تواند احتمال افسردگی در مردان را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. در حالی که این عدد در مورد زنان ۱۶ درصد است. برترین پزشکان و متخصصان در سراسر دنیا گنجاندن غذاهای دریایی در رژیم غذایی را برای کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها توصیه می‌کنند.

منبع: www.webmd.com

مطالب مرتبط: 

نشانه‌های افسردگی

خواص روغن ماهی برای سلامتی

نظر و پیشنهاد بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *