باورهای نادرستی که در مورد روش ورزش کردن و تناسب اندام دارید ممکن است روی نتیجه‌ی کارتان تاثیر منفی داشته باشد. بعنوان مثال، اگر فکر کنید حتما باید دچار درد عضلانی شوید تا ثابت شود که خوب تمرین کرده‌اید، ممکن است در نهایت مصدوم شوید!

تناسب اندام تناسب اندام باورهای اشتباه در مورد تناسب اندام!

۱- بعد از اینکه مقداری وزن کم کنم، ورزش را شروع می‌کنم!

ورزش مزایای بسیاری بجز کاهش وزن دارد. اول، یک برنامه‌ ورزشی را شروع کنید، سپس یک رژیم غذایی بهتر را با زندگی روزانه‌تان ترکیب کنیدیک رژیم غذایی خوب بهترین راه برای کاهش وزن است. ورزش، به همراه رژیم باعث می‌شود که توده‌ عضلانی‌تان را از دست ندهید، و وزن مورد نظرتان را حفظ کنید.

۲- هر چه بیشتر ورزش کنم، سریع‌تر به نتیجه می‎رسم!

اگرچه تمرین سخت‌تر باعث نتایج بهتر می‌شود، امابلند کردن وزنه در روزهای متوالی و بدون استراحت، باعث تجزیه‌ی عضله و آسیب رساندن به آن می‌شود. چرا که عضلات، فرصت بازسازی پیدا نخواهند کرد. بهتر است بین تمرینات ۱ تا ۲ روز فاصله باشد. 

۳- بعداز یک تمرین سخت، می‌توانم هر چه می‌خواهم بخورم!

بسیاری از مردم بعد از تمرین، احساس می‌کنند که می‌توانند هر چه دوست دارند بخورند، اما این کار، ورزش را بی اثر می‌کند. اگر به دنبال تناسب اندام هستید  به فکر غذاهای سرشار از فیبر، پروتئین، و مواد مغذی باشید و تنها ۲۰ درصد از اوقات، غذاهای پرکالری بخورید.

۴- با وجود مصدوم شدن و درد عضلانی تمرین قبل، باز هم تمرین می‌کنم!

اگر بخش‌هایی از بدنتان بخاطر درد بیش از حد عضلات، به خوبی حرکت نمی‌کنند، ممکن است در نهایت حرکت نادرستی انجام دهید، و به قسمت‌های دیگر بدنتان آسیب برسانیداگر روز بعد از ورزش همچنان درد دارید، ماساژ دادن عضلات دردناک به احیا و بازسازی آنها کمک می‌کند.

منبع: fitnessmagazine.ir

مطالب مرتبط:

زومبا برای لاغری و تناسب اندام

لاغری و کاهش وزن با پله نوردی!

برای لاغری پیاده روی بهتر است یا باشگاه رفتن؟