افرادی که به ورزش کردن اهمیت زیادی می‌دهند پس از به اتمام رسیدن و رزش مواد غذایی خاصی مصرف می کنند تا بدنشان بازسازی شود. به گفته کارشناسان ترمیم باید پس از ۱۵ دقیقه و طی ۲ ساعت انجام گیرد.

ورزش  ورزش این مواد غذایی را بعد از ورزش کردن نخورید

این مواد را نباید بعد از ورزش کردن مصرف کرد :

* مغز میوه:

اگرچه منبع عالی پروتئین است اما نمک بالا در آن، تعادل مایعات بدن را که برای و رزش لازم است به هم می‌ریزد.

* ماست:

این ماده غذایی حاوی کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک است و برای بدن بسیار مفید است؛ با این حال کارشناسان مصرف هر نوع لبنیات را پس از و رزش منع کرده اند زیرا هضم آن سخت میباشد.

* پاستا:

این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات است که برای عضلات بسیارمفید است به شرطی که فاقد سس‌های پرکالری باشد.

* قهوه:

قهوه حاوی خامه و قند انتخاب نادرستی است و باید چای سبز یا قهوه بدون خامه جایگزین آن گردد.

* سالاد:

سالاد‌ یک ماده غذایی بسیار مغذی است اما به دلیل بالا بودن فیبرموجود درآن، می‌تواند انواع مشکلات گوارشی مانند نفخ و گاز معده ایجاد کند.

* اسمو تی سبزی:

به دلیل فیبر موجود در آن ممکن است به مشکلات گوارشی منجر شود.

* پروتئین بار حاضری:

پروتئین برای ترمیم عضلات بسیار لازم است اما نه فرآوری شده که سرشار از قند و کربوهیدرات است. پروتئین بار تنقلات حاوی پروتئین وکربوهیدرات مانند شکلات، جودوسر و مغز میوه است که و رزشکاران مصرف می کنند.

منبع : سلامت نیوز

مطالب مرتبط:

تمرینات و رزشی بعد از کمر درد

تغذیه بعد از و رزش

اطلاعات پزشکی